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[OCG] Deck Build Pack : Grand Creators
askja
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[OCG] Deck Build Pack : Grand Creators posté le [14/07/2021] à 23:24

A première vue, c'est un archétype contrôle ayant une certaine facilité à aller chercher les cartes qui lui faut.


Sinon, je vous trouve sévère. Ça sera probablement pas méta, mais c'est pas degeu pour l'instant. Le seul bémol, à mon sens, c'est que les deux cartes pièges ne soient pas continus et qu'elles n'aient pas un second effect comme les magies du style si l'une est détruit on peut tuto une carte punk du deck, et pour l'autre on peut reprendre une carte punk du cimetière.


Ah, oui la syncro 11 est pas terrible pour son niveau. Elle aurait pu au moins avoir un effet de bannir sans cibler.Tout comme la syncro 8 tenyi le fait.Ce n'est même pas un effet rapide en plus


https://youtu.be/q9_3k_9NCDw

newmatt
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[OCG] Deck Build Pack : Grand Creators posté le [15/07/2021] à 11:41

Ca a plus de potentiel que Ursartic a mes yeux. Le deck a accès à l'emergency teleport et à liens des camarades, ce dernier lui permet de tuto minimum 2 cartes et de pouvoir faire des synchros comme Trishula, Dragon de la Barrière de Glace pendant le tour adverse. Avec maniroue et traqueur psychique on peut aussi faire des choses amusantes grâce à l'invocation synchro offerte durant le tour adverse. Le carrefour robot magique d'étoiles pourrait être envisagé. Les magies sont pas ouf c'est un fait, la piège qui détruit est pas mal par contre.

A voir ce qui est viable mais ce sont des idées qui me sont venus en lisant les cartes, la ou Ursartic m'inspirait rien du tout. J'attends aussi de voir l'autre LV8, peut-être que ça fonctionnera avec celui qui est révélé actuellement (par exemple s'il peut se spe du cimetière et gagner un effet).

Bon par contre l'absence de bonne magie est casse pied, les deux annoncées sont sympa uniquement lorsque la partie est lancée mais concrètement ça protège en rien. En go second je ne vois pas trop ce que le deck peut faire aussi. Le monstre synchro renvoie environ 3-4 cartes en main au T2 mais il faut pouvoir le sortir. Peut-être qu'on pourra aussi jouer une petite base VW, ce sont aussi des psychiques Lv3.

J'ai l'impression que l'archétype en lui-même est loin d'être complet pour l'instant, si les futures cartes sont du niveau des magies ce sera probablement un deck oubliable mais si elles sont correcte ça pourra peut-être exister. Ce ne sera juste pas top tier ^^'


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« L’avenir appartient à ceux qui le conquièrent » Genn Grisetête, roi Gilnéen (univers : world of warcraft)

askja
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[OCG] Deck Build Pack : Grand Creators posté le [05/08/2021] à 09:03

The Grand Creators wills 3 new strategies into existence and features a brand-new, World Premiere Spell Card for Inzektors, the winner of the 2020 Create-A-Card Project, selected by the Yu-Gi-Oh! community! In addition, 15 more cards, a mix of old and new cards, will become Collector’s Rares in this 60-card booster set.

Art that comes alive! These monsters pour their blood and sweat into their craft to create their masterpieces. Use as many Level 3 Psychic monsters in your Deck as you can to maximize the destructive potential of their Level 11 Synchro Monster. (This is the archetype revealed in Japan: P.U.N.K.*)


· A Dutiful Xyz Monster who saves souls! A theme with an Xyz Monster that repels evil.


· An exciting adventure awaits you! Gather your fellowship and become the hero of your own Duel!


Exorsister Michaelis


Gathering at the end of days, the Exorsisters! Banish evil with the miracle of the divine aegis!!


Note: Exorsister is Furigana over “Maidens of Salvation” in the description sentence.


Aquamancer of the Sanctuary

Magicite Warrior of the Ancient Ruins

Wandering Gryphon Rider/Exiled Gryphon Rider


What will our heroes see across a world of adventure?


Je comprends pas la logique de vouloir sortir la carte inzektor dans ce pack.

Sinon, le troisième archétype mélangera très certainement plusieurs types /attributs vue que ça parle d'aventure et le design de certains monstres sur le cover.


https://youtu.be/q9_3k_9NCDw

Hiro8890
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[OCG] Deck Build Pack : Grand Creators posté le [05/08/2021] à 10:49

ça sort ce mois ci au Japon ducoups ?


Grave hypé par le deck aventure perso ! ça sent l'archétype en rapport avec les RPG japonais !


Crobe
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[OCG] Deck Build Pack : Grand Creators posté le [05/08/2021] à 10:56

A la différence de Ursarctic, déjà Punk fonctionne avec des 2 card combo, pas 3, donc ça laisse mécaniquement de la place pour jouer des staple. Sachant qu'il y a de très bons extend à jouer dans le deck pour soit stabiliser les combo soit apporter de la résilience, notamment Orochi et Driftrapide qui invoques Block n roll, pour faire Riser et donner accès à la synchro rapide de la synchro 11 avec assez peu de choses. Pas fan des wheel et de starlight junktion même si j'ai envisagé la chose, cependant. Ça apporte quelque chose uniquement quand tu as déjà une combo en gros. Autrement c'est souvent des cartes inutiles. C'est pas le meilleur archétype mais perso je les aime bien les petits PUNK, faut pas les sous estimer !


Pour la spell Inzektor, osef que ça sorte de nulle part, depuis le temps qu'on l'attendait on l'a enfin ! Et l'effet a l'air d'être ouf c'est trop bien !


askja
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[OCG] Deck Build Pack : Grand Creators posté le [05/08/2021] à 16:04

J'ai un peu test Punk, ça a un game play assez étrange. C'est un archétype qui peut OTK avec les bonnes combinaisons ou partir sur du contrôle (ce qui fait que je trouve dommage que ça ne soit pas les pièges qui soient continus vue qu'ils ont des meilleurs effets que les magies).

Ce qui fait que ça semble être un go second qui n'est pas forcément désavantagé si il commence fist.


https://youtu.be/q9_3k_9NCDw

VB
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[OCG] Deck Build Pack : Grand Creators posté le [05/08/2021] à 17:35

Crobe c'est quoi l'effet de la spell inzektor ?


Crobe
Modérateur
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[OCG] Deck Build Pack : Grand Creators posté le [05/08/2021] à 17:42

"The Grand Creators will also contain the card created as a result of the 2020 Create-A-Card Project, a powerful Spell Card that will enhance “Inzektor” Decks and strategies to a whole new level! This dynamic Spell Card can pull an “Inzektor” monster or Equip Spell out of your Deck and either Special Summon it or equip it to an “Inzektor” monster!"


https://ygorganization.com/update-on-the-grand-creators-plus-inzektor-spell-information/


On n'a pas encore l'effet exact, mais une bonne indication.


VB
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[OCG] Deck Build Pack : Grand Creators posté le [05/08/2021] à 17:44

Cela a l'air pas mal en effet j'attends cette carte avec impatience merci pour l'info


askja
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[OCG] Deck Build Pack : Grand Creators posté le [10/08/2021] à 10:48

DBGC-JP025

Aramesia no Gi / Rite of Aramesia

Normal Spell

You can only activate 1 card with this card’s name per turn.

You cannot activate monster effects on the field the turn you activate this card, except Special Summoned monsters’.

(1) If you control no “Brave Tokens”: Special Summon 1 “Brave Token” (Fairy/EARTH/Level 4/ATK 2000/DEF 2000), then, if you do not control “Journey of Destiny”, you can place 1 “Journey of Destiny” from your Deck face-up in your Spell & Trap Zone.


DBGC-JP027

Iseki no Makou Senshi / Magicite Warrior of the Ruins

Level 4 FIRE Warrior Effect Monster

ATK 2300

DEF 1000

You can only use the 1st and 3rd effects of this card’s name once per turn.

(1) While you control a “Brave Token”: You can Special Summon this card from your hand.

(2) Cannot attack while you control no “Brave Tokens”.

(3) At the end of the Battle Phase, if your monster that specifically lists the Token “Brave Token” in its text battled: You can Set 1 Trap that specifically lists the Token “Brave Token” in its text directly from your Deck to your Spell & Trap Zone.


Sasurai no Gryphon Rider / Wandering Gryphon Rider

Level 7 WIND Winged Beast Effect Monster

ATK 2000

DEF 2800

You can only use the 1st and 2nd effects of this card’s name once per turn.

(1) During the Main Phase, if you control no monsters, or you control a “Brave Token” (Quick Effect): You can Special Summon this card from your hand.

(2) When a card or effect is activated, if you control a “Brave Token” (Quick Effect): You can shuffle this card into the Deck, and if you do, negate that activation, and if you do that, destroy that card.


DBGC-JP029

Unmei no Tabiji / Journey of Destiny

Continuous Spell

You can only use the 1st and 2nd effects of this card’s name once per turn.

(1) During your Main Phase: You can add to your hand 1 monster from your Deck that specifically lists the Token “Brave Token” in its text, then send 1 card from your hand to the GY.

(2) If a monster(s) is Normal or Special Summoned: You can add to your hand, or equip to 1 “Brave Token” you control, 1 Equip Spell from your Deck that specifically lists the Token “Brave Token” in its text.

(3) Each turn, the first time a monster(s) you control would be destroyed by battle while it is equipped with an Equip Card, it is not destroyed.


DBGC-JP030

DBGC-JP030 Hikari no Seiken Dannel (Holy Sword of Light – Dannel) / Noble Arms of Light – Dannel

Equip Spell

Equip only to a monster you control.

You can only use the 3rd effect of this card’s name once per turn.

(1) You can only control 1 “Noble Arms of Light – Dannel”.

(2) The equipped monster gains 500 ATK for each monster with a different name you control that specifically lists the Token “Brave Token” in its text.

(3) If this card is sent to the GY: You can target 1 “Brave Token” you control; equip this card to that monster you control.


DBGC-JP031

Starlit Papillon

Equip Spell

Equip only to a monster you control. You can only use the 3rd effect of this card’s name once per turn.

(1) You can only control 1 “Starlit Papillon”.

(2) Monsters your opponent controls lose 500 ATK for each monster with a different name you control that specifically lists the Token “Brave Token” in its text.

(3) If this card is sent to the GY: You can target 1 “Brave Token” you control; equip this card to that monster you control.


Kiryuu Dracoback / Dracoback the Dragon Steed

Equip Spell

Equip only to a monster you control.

You can only use the 2nd and 3rd effects of this card’s name once per turn.

(1) You can only control 1 “Dracoback the Dragon Steed”.

(2) While this card is equipped to a non-Effect Monster: You can target 1 card your opponent controls; return it to the hand.

(3) If this card is sent to the GY: You can target 1 “Brave Token” you control; equip this card to that monster you control.


DBGC-JP033

Ankoku Shinden Zararham / Zararham the Dark Temple

Field Spell

(1) While you control a monster equipped with “Noble Arms of Light – Dannel”, your opponent cannot activate cards or effects during the Battle Phase.

(2) Once per turn, when your “Brave Token” destroys an opponent’s monster by battle: You can inflict damage to your opponent equal to that monster’s original ATK.

(3) Once per turn, if you activated this card’s (2) effect previously this turn: You can add to your hand 1 Field Spell in your Deck or GY that specifically lists the Token “Brave Token” in its text, except “Zararham the Dark Temple”.


DBGC-JP034

Mayoi Hana no Mori / The Woods of Lost Flowers

Field Spell

(1) Your monsters equipped with “Starlit Papillon” are unaffected by any card effect activated by your opponent.

(2) Once per turn, when your “Brave Token” destroys an opponent’s monster by battle: You can draw 1 card.

(3) Once per turn, if you activated this card’s (2) effect previously this turn: You can add to your hand 1 Field Spell in your Deck or GY that specifically lists the Token “Brave Token” in its text, except “The Woods of Lost Flowers”.


DBGC-JP035

Thunder Discharge

Normal Trap

You can only activate 1 card with this card’s name per turn.

(1) If you control a “Brave Token”: Target 1 of your monsters equipped with an Equip Card that specifically lists the Token “Brave Token” in its text; destroy as many monsters your opponent controls with equal or lower ATK as possible, then you can equip 1 Equip Spell in your hand or GY, that specifically lists the Token “Brave Token” in its text, to an appropriate monster you control.


DBGC-JP036

Resurrection Breath

Normal Trap

You can only activate 1 card with this card’s name per turn.

(1) If you control a “Brave Token”: Special Summon up to 2 monsters with different names from your hand and/or GY (but banish them if they leave the field), then you can equip 1 Equip Spell in your hand or GY, that specifically lists the Token “Brave Token” in its text, to an appropriate monster you control.


Ça semble être l'année des tokens. Sinon, je m'étais recément dit que ça serait intéressant d'avoir un archétype axé sur les tokens dans le sens où le token reste sur le terrain et que le jeu s'axe sur celui-ci. Et bah j'ai pas attendu longtemps x)

Ceci dit, à première vue ça a l'air bof rien que par le fait qu'il y a qu'une carte qui permet d'avoir le "token brave" sur le terrain


https://youtu.be/q9_3k_9NCDw

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